9/18/2006

Måndag morgon igen...







Vi har precis varit ute på ´morgonrundan`. Vi skulle igentligen åkt och tränat agillity, men Matte kände att hon behövde sovmorgon.
Tror nästan jag var en kossa i ett tidigare liv. Alltid när vi ser dem vill jag bara in och säga hej, absolut förbjudet säger Matte. Hon är säker på att de ställer sig runt mig och trampar ner mig till Kina.
Selma tyckte det var lite läbbigt på åkern för bonden hadde varit där och skördat. Det fanns fullt med ensilage överallt, läbbigt tyckte Selma, så hon var tvungen att skälla bara lite ifall de kom för nära.
Jag blev lite galen på Matte och tänkte att nu får du minsann skärpa dig ingen träning och inga utställningar, tänkte jag skulle hjälpa dig på traven och visa att jag visst är vacker. Tog ett ett ler bad och tänkte att det får väl upp ögonen på dig, men icke sa nicke du blev galen som bara den. Det som räddade mig var att vi hörde en älg, ja då blev det fart på dig.
Då fick vi bråttom ut ifrån skogen. Matte tänkte på hur det kommer bli nu i Oktober när älgjakten kommer igång. förra året travade vi ju rakt in på jakt området.

I går förrästen fick jag en egen liten runda med matte och då passade vi på att gå på våra gamla skogspromenader, då träffade vi Lizzi en Bernardsennen som jag tycker jätte mycket om. Vi passade på att busa en stund men sen skulle hon till sin kennel, undra vad hon skulle göra där?
Selma och Matte gick också själva och då tyckte Selma det var himmelriket. Hon var jätte duktig och berättade för mig att när de var på väg hem kom en liten sheltie utrusande från ett hus, men hon stog bara där och tittade lite på den(med svansen upp) hon gjorde ingen ting och det var ändå en tik. Matte hade blivit döö stolt över henne.