9/02/2006

Bus med Tindra, agility start.......

I SKOGEN PÅ TVÅTIMMARSRUNDA.
I Torsdags började vi med att skrämma slag på en stackars joggare när Matte var inne i sina kantareller, sen mötte vi en som absolut skulle kasta lite pinne med oss(mycket roligt) . Regna gjorde det ju så klart. När vi kom hem blev det lite käk och sen skulle jag och Matte till min hundkompis Tindra (en söt röd liten cocker på ett år). Tindras Matte och min skulle planera lite inför Lördagen. Selma tyckte det skulle bli skönt att vara själv ett tag.

När vi kom dit satte vi igång med en vild lek, som var hur rolig som helst. Det var mest Tindra och jag som lekte men Teddy var med på ett hörn i början, sen gick han och lade sig på trappen. Han tänkte : Tjejer tjejer vilka grejer galenpannor..

Teddy på trappen en klippt Bischon Havanese, som tittar på galenbrudarna..


Senare på kvällen skulle lilla jag börja på agility för första gången i mitt liv(Selma var sotis, hon börjar inte förräns nästa Onsdag)

Matte blev jätte nervös när hon såg kombinationerna som de ställt upp, så många hinder åt gången hade ju inte vi tränat på någon gång + att jag ju redan var slut efter allt innan på dagen.

HON VAR STOLT ÖVER MIG!, så jätte duktig jag var bland dessa andra hundar var de bara jag som var en alldeles nybörjarhund och det gick bättre än matte trodde det skulle göra.

Det fanns tre andra hundar jag kände igen, speciellt en mellan pudeltjej som var lika busig som jag. Tiden rann iväg och innan vi hann blinka fick vi formligen springa in till stationen för vi hade 30minuter på oss innan tåget gick. Jag var helt finito på tåget kan jag säga, men med kom vi och det var tur för det var sista tåget ifrån Hässleholm ...Phu