9/13/2006

Agillity träning hela dagen lång..

I dag har vi tränat agillity, på förmiddagen åkte jag med mamma och tränade Lady, hon med Zita. Lady blir sakta men säkert bättre. De säger ju det att övning ger färdighet. Känns skoj tycker jag för sist vi var här och tränade var allt mest skit(man skall inte ge upp, utan nya tag). Lady måste fokusera mera på mig och förstå att hon skall göra det jag visar även fast det kanske finns ett jätte roligt hinder i närheten. Hennes ständiga skällande får jag stå ut med tror jag. En annan sak jag måste tänka på är att vara LUGN och mkt tydlig, inte släppa henne med blicken för en sekund, då är hon hej och i vej och förbi.

Jag skulle på konferance på jobbet(suck) sedan var det dags för Selma på agillity planen på eftermiddagen. Hon var också duktig tycker jag, där är det mera farten som skall speedas upp. Som någon sa där: hon är mattebunden så hon måste bli mer självständig i det hon gör (få självförtroende). Vi skall även ut och springa(jogga) en halvtimme två gånger i veckan så att hon får mer och bättre benmuskler speciellt i bak benen.

Vi är på olika stationer under träningen och tränaren står vid en kombination och dirigerar oss, när vi tränar på de andra kombinationerna måste man vara målmedveten och kämpa på. Vi gör ju det mesta utan någon ledning.

I dag var tränarens son och hjälpte oss vid en kombination. Framför och bakom byten. Kan säga att det börjar snurra i huvudet efter ett tag. Skulle man vara framför eller bakom??!!?
Stackars Selma gjorde sitt bästa för att följa Mattes handling.

Två trötta hundar och en sjuk son sover sedan länge, de väntar på att jag skall ta mig till sängen så att de kan sova en över och den andra under sängen. Natti, natti