9/14/2006

Agillity träning och cyckeltur..

I dag tog jag tag i det direkt, Selma fick springa med mig på cyckeln och Lady tränade jag först lite med dummies sen på kvällen var det dax för agillity igen. Hon var lite mer fokuserad på mig denna gången. Det är precis som att hon kommer på lite mer för varja gång när vi är och tränar. Tänkte jag skulle nästa gång vi tränar göra en bana som hon inte kan misslyckas med, så att hon känner sig mer säker. EN TRÖTT JYCKE PÅ VÄG HEM MED TÅGET.


Tänkte ta och göra en rund bana med tunnel ett eller två hinder säcken ett däck och ett hinder. Tror att det kan stärka henne+ att såklart träna på slalomet.(det kan hon inte riktig klart ännu). I morgon skall vi ha våran slappe dag och bara ta skogspromenad efter att jag kommer hem i från jobbet. Jag skall ju jobba sen både Lördag och Söndag. Kanske jag åker in Lördag morgon och tränar innan jobbet(får se vad jag orkar).

En kurskamrat sa att det syntes att Lady tycker det är skoj för hon viftar på svansen konstant när hon springer och hoppar. Det var roligt att höra.