5/27/2009

Näckrosdammen...

I dag tog vi oss en tur till Näckrosdammens..
Där har ankungarna just kläckts och Näckrosorna börjar titta fram. Nästa vecka har de säkert slagit ut helt.

Leriga Sophia....
Gräsätarna...
På väg dit...
Lady simmar...
Ankunge med mamma....
Näckros..Gruppkort... vid NÄCKROSDAMMEN

En händelse vid näckrosdamen i dag. Vi hade precis fotat dessa kort ovan och skulle bege oss hemåt. Då hittar Sophia en död halvrutten ankunge som hon bara inte kan låta bli utan när jag säger till henne, så gör hon allt för att svälja istället för att spotta!!

Jag får tag i ankungebenet och drar halvvägs nere i magen var den och stinker Ve och Fasa!! Jag slänger i väg den och Sophia efter igen, jag får helt enkelt lyfta upp henne för hon ska ha fågeln till varje pris:-)

Är nu helt säker på att det är Lady numero två som bor här. Jag skulle bli mycket förvånad om hon inte tar viltspårsklöven i munnen direkt.

Känner nästan för att pröva genast,hahaha!

Jag ska på 40-års kalas som mina arbetskompisar fixat för mig ikväll, SKOJ!!