5/18/2009

Helgen som varit!!

Ladys valpar: Hugo,Aina,Chanel 1,5år och Sophia 13 veckor



Vi har haft besök hela helgen av Bodil, Sandra och Marie med sina hundar. Vi har haft en riktig cockerhelg med massa snack och trimmning och en del mat. Jätte trevligt har det varit.

Det började med att de kom i Fredag eftermiddag! Då bjöd jag på litet kalas med grillning eftersom jag fyllde år. Även min familj och andra vänner var där. Tack för ala presenter jag fick, jag blev så glad så!

Sen dagen efter blev det bestämt att vi skulle upp till Maria i Älmhult och hälsa på. Där badade och busade hundarna och vi grillade. Vi fick träffa Maria och Håkan och söta lille Hampus. Han var en riktig goding!!!

Vi fick dessutom en guidad visning:-) i Marias föräldrars nybyggda jätte fina, snygga hus, som Håkan hjälpt till att bygga. Jätte fint var där!!

På Söndag, sen var det utställning för oss alla. Vi satte upp tältet och satt och tittade, hejade på varandra när vi var inne i ringen. I den härliga solen, som var framme hela dagen.

Dommaren var mycket snål med ettor, jag har inte varit med om någon sånn här dommare innan som gav till och med treor till hundar(mer än en)???? Känndes inte helt rättvist i hur det gick till!!


Något roligt var att dommaren tyckte att Hugo såg ut som en Örlidenhund,tänk precis som de hundarna ser ut är ju de jag vill eftersträva. hundar med fina huvuden och ättskött päls!!



Men, men livet går vidare och det blir fler!!

Jag och Fridolf var inne i valpklassen och vi fick en fjärdeplats med jätte bra kritik, så nu är debuten avklarad och jag är helt nöjd med hur Fridolf och jag funkade tillsammans inne i ringen.


kritiken:
8 Månader gammal cockerhane under utveckling. Maskulint välskuret huvud med typiskt uttryck. Korrekt bett. Bra hals bra vinklad fram och bak. Bra kropp för åldern. Rör sig i sitt rätta mönster. Bra temperament.



Vi var hemma och hämtade Lady och Sophia efter utställningen åkte till Guldkusten på Hovdala för att hundarna skulle kunna springa av sig all sin energi oc de badade än en gång.

Det tyckte de var toppen.

Bilder lägger jag in i Pixboxen, för det är så många bra så det är lättast att lägga dem där.


http://www.pixbox.se/alb_show_id1063827_page0.html


Sen åkte vi hem och ganska sent på kvällen skruvade Bodil och Sandra ihop en valplåda till mig, så fin den blev, Tack så jätte mycket.

Idag på morgonen åkte hela gänget hem !

Hundarna saknar er redan, speciellt Sophia som älskade att ha en massa hundar och busa och springa omkring med.

Fridolf fick en ny idol Hugo som han gjorde vad som helst för bara han fick vara med.

En film från vårt premiär varv i en utställnings ring: