12/16/2008

Fridolf

Fridolf är en busig framåt glad pigg hund.
Han har ett stort bitbehov så Smilla och Fridolf turas om med att gnaga på ben och ibland gnagar de på varandra:-)!!
Han är matglad och älskar som sagt ben.

På natten sover han hos Fabian !

När jag ställer honom på bordet är det som han inte gjort annat, tack Helena! Så jag ska göra mitt bästa för att bibehålla detta.

Hela familjen är stormförtjusta i denna lille nallebjörn!

Jag åkte upp till bodil på Lördag morgon. Då åkte vi en runda ut till skogen så att hundarna kunde rasta av sig. Smilla var hos min bror och Lady fick följa med. Sen åkte vi hem till bodil och åt god TacoPaj, mums! Umgicks och pratade om Fridolf, bla. På Söndag förmiddag ringde telefonen, Pia ringde för att berätta att de nu hade ca tjugominuter kvar till Scandic hotell där vi skulle träffas. Snabbt tog vi på oss kladerna och packade ut hundarna och åkte, fulla av förväntan. När vi kom fram hade de precis komit och börjat rasta Mimmi lite(Fridolfs syster som de skulle ha) och vi kom och Fridolf fick komma ut han oxå. Han och systern är helt ljuvliga och livliga valpar. Jag blev lite kär i Fridolf på en gång ! Vi pratade och tackade Pia och Sten jag fick leksaker,Mat och alla papper och vi Fotograferade en hel del. Sen åkte vi hem till Bodil och började klämma och känna pussa och krama på lillkillen. Han busade för fullt med Bodils alla hundar och somnade i fotöljen med Lady. Jag duschade honom och klippte klorna. Vilken pälsboll, undrar hur detta ska sluta.
På tåget hem sov Fridolf, konstigt men hundar brukar mest sova på tåg, verkar det som. Jag var till och med på toa med en sovande fridolf i sätet och Lady som passade honom. Duktiga hundar. Jag trodde nog att han skulle bli lite skrajsen för Smila först, men han bara skuttade på, HÄRLIH HUND! Han sov hela natten i Fabians säg och gick ut på morgonen för morgon pinken. Sovit sött hela natten.