7/09/2008

koppelträning och valptitt!!

I dag har vi varit ute och gått i Vedhyggeskogen. Smilla fick vara kopplad nästan hela rundan för att hon ska lära sig att inte dra. Det var svårt kan ni tro med Lady löst springande som hon ville. De badade lite i bäcken, sen träffade vi en Husse med sin blandras Molly som han var ute för att rasta. Smilla busade hela tiden med Molly som hon hette.

Jag visste att de köpt en cocker genom en kompis och frågade om vilken färg och de hade köpt en Orr. Jag blev så nyfiken och fick följa med hem och kika på deras jätte söta lilla Mindra som var 12 veckor gammal. Tänk man kommer i håg när Lady var liten, de var ganska lika. Busig och framåt, Härligt att se!! Hon är jätte söt!!Roan hundar är toppen!!! Hon sprang efter Lady hela tiden. Molly och Smilla lekte fortfarande hela tiden.

De hade tänkt prova på utställning med Mindra.

Sen, fick jag rusa hem för jag skulle jobba . Jag kom precis till jobbet på minuten i tid!!, PUH