7/13/2008

Första kantarellerna för mig i år!!!JIPPIE!!

SMILLa 6 månader i dag!!!
Tiden går så himla snabbt och det är nu man kan börja göra en massa skoj saker med lilla Smilla som blivit ganska stor!!

I dag har vi varit på promenad i skogen för att leta efter kantareller och vi hittade några når jag precis skulle ge upp.
Sen hade jag planerat spår för tjejrna men jag gjorde uppletande och Lady är inte speciellt sugen på att leta efter en massa saker utan när hon hittat en eller två så tycker hon att hon gjort vad hon ska. Men det är nyttigt att göra nya saker ändå.

Jag lade ut tre saker i en väl vallad korridor.
Och första gången var alla sakerna jätte roliga att hitta, så roliga att hitta att Smilla nästan inte ville lämna dem ifrån sig. Sen gjorde vi om det och då hade hon lugnat sig något och kom in med sakerna och blev jätte trött i huvudet. Det märkte jag, så det blev en lyckad första gång och jag slutade i tid!
De fick leta upp en liten röd dummy´, en grön gummiring och en liten reflex grej som man kan sätta på kopplet.

Jag tyckte det var skit skoj att Smilla tyckte det var så skoj, hon gav aldrig upp, utan letade och letade och tyckte det var lattjo!

Men vi ska spåra nu snart för det var ett tag sedan!