7/02/2008

IDC...

Nu har vi varit på IDC jag och Smilla!!


Så mycket Dobermannhundar på ett och samma ställe dröjer nog innan jag ser igen.


Det var snubblande nära att vi hamnade i final, men domaren tyckte syster Ella hade lite längre snok och det var det enda som skilde enligt denna domare, så hon tog det. Kritiken ska jag få skickad av den familjen som har Fred som är Smillas bror och blev bäst i sin klass!! Grattis till dig och alla andra Smilla syskon. Alla sju var med på denna speciella upplevelse, som IDC är.


Ammi som har Kanonen(bror till Smilla)hjälpte mig att ställa Smilla och hon var så duktig så, TACK AMMI!!, jag blev så nöjd med att stå vid kanten och titta på när de gick så fint i trav och hon stog så fint!!
Vi hade lite otur med vädret och kamera armen var väldigt skakig, men jag lägger in de bilder som blev i galleriet.

Vi pratade med Maria som har Kia Ora och pappa Yang, en trevlig tjej bland många andra. Alla sju syskonen är jätte lika varandra. Tyvärr missade jag helt att fota de två svarta hanar som var med.


Nu laddar vi för nya utställningar och tränar på.


Tack vare Bodil kunde vi vara med på detta, Du är en riktig pärla och vänn, Tack till dig och nu blir det Nyköping, Norrköping nästa gång. Och när som helst valpar Lycka Till och hoppas allt går bra denna gången oxå!!


Bodils sambos son flyttar ur sitt rum när vi kommer dit så att vi ska ha ett rum med dörr, snäll kille Linus.


Vi var även i hundgården och träffade två av Bodils kompis hundar, två Huskies. Och som vanligt god mat och dryck!!!