6/16/2008

Utställningen i Landskrona!!

Vi var ju på utställning i Landskrona i helgen!!

Och då blev Smilla 2plac med ett Hp, så är det denna gång tyckte dommaren inte hon var så fin alls!! Utställningar är så ena gången upp andra inte fullt så mycket upp.(kritiken kommer i resultat på Smillas sida)

Men Vanja hon vann och hon var jätte fin hon och jag grattar henne för det. SKOJ!!!

Nu är nästa utställning i Nyköping, så nya tag efter vila i dag.

Jag tyckte hela Smålandsgänget var så duktiga på att ställa sina hundar och gå med dem, så jag tittade och lärde mig förhoppningsvis något.

Madde skjutsade mig till stationen under tiden hon skulle vänta på att gå in igen,TACK!!, och vi åkte hem till Tyringe för att packa in saker i bilen och sticka till Stockholm för att titta på Signes Korning min kompis hund.
packningen...
Vi hade det jätte trevligt med Susanne och hennes två hundar Agnes och Signe och Terese och hennes Tea plus mig och Lady och Smilla. Tur att Susanne har en kombi, vi fick plats allihop och körde upp till en kompis till dem som har kennel Dobvoayage för att sova över. Tack Madde för din gästfrihet och dina hundar var super fina och duktiga, vi blev impade av dem. Din dotter var suuuper framåt, henne kan du vara stolt över!!
ganska trångt var det.. här sitter vi..
Söndagmorgon tidigt upp och i väg till Täby BRK för anmälan och korningarna började 12 stk samma dag, stackars dommare:-))

Det var jätte intresant och det var två halvsyskon till till Smilla som blev Korade.

Jean dark Havana reserva och Hot Coture, som var välldigt fina hundar bägge två.

Jeanette, Smillas uppfödare var där och vi fick träffa Ella, Smillas syster, så fiin så och de var ganska lika.Hon hade två hundar till med sig Juni och hennes nyaste Svarta Pärla Jenna som var en jätte snygg och trevlig hund.

Ja denna helg har det hänt mycket och Trevligt har det varit som bara den!!
Smilla sovande i bilen...