6/08/2008

Solen tar kål på en...


I dag har vi varit och gått på Hovdala med Susanne och Agnes och Signe, för jag skulle börja jobba kl 12,45!!, buu


Vi gick i skuggig skog brevid en bäck hela tiden. Och vi hade våra hundar lösa hela rundan med både hundar och folk som möte. Men vad kan man annat vänta sig än att hundarna bara går och bara hälsar lite i denna värmen. Vi avslutade hela rundan med att åka ner till Hundbadet och bada lite och där träffade vi ett par som hade två ràusen snauser tikar som var hur trevliga som helst. Vi badade hundarna och Lady och Smilla följde med matte ut och simmade lite grann. Kvinnan med de två snausrarna följde med me sina hundar och de var verkligen välbalanserade hundar. Skoj att träffa människor som tar hundar för hundar.


När vi går med Susanne har vi varan terapi runda för veckan för hennes hundar är så suuper duktiga och vi blir ju en flock när vi går tillsammans och då påverkas alla av varandra både positivt och negativt:-)


Det var så härligt att gå och hundarna blev så trötta i huvuvdet efter att ha fått så mycket frihet att de är trötta hela dagen sen.


Fabbe hjälpte mig i dag att gå ut med hundarna när jag jobbade för Smilla klarar sig inte till 21,15. Det hade gått suuper, men bajset vid sophuset fick jag snällt plocka upp när jag kom hem. Jag blev så glad att han hjälpte mig att plocka bajs är ingenting!!


Nu är jag ledig två dagar igen, jippi!


Hoppas regnet kommer snart!!!