6/10/2008

Hundpassare......

I dag passar jag mammas undar Zita och Chanel, för hon är iväg!

Vi har tagit en tur till skogen och sen hem för lite mat. Nu ska jag städa och få lite ordning här. Jag ska hämta mammas tavla hos Chatarina i dag, ska fota och visa den , för den är jätte fin. Det ser precis ut som Zita och Chanel på en sten,med Chanel lutande mot Zita, så brukar hon gör. Mamma fyller år på Fredag då ska hon få den:-), hon kommer bli jätte glad!

Vi utställningstränar varje dag. Och och och ni ska veta att det är en syn när Smilla möter Yxra och tvärt om, som om det stog Yxra i pannan på henne och hon vill vill vill leka till varje pris. Och man kan inte alltid leka, ibland har man annat för sig:-)!!! Det är att träna på, ska ni veta!!!

På Lördag utställning i Landskrona, där vi ska träffa Kimi och Jonte, så skoj ska det bli. Vill ha fler Dobbisar i samma ålder i närheten!! Terese ska ta nya finfina kort på hundarna oxå, spännande och på Söndag valpkursavslutning. Vet inte om jag skrivit något om den, men allt funkar så bra som man kan förvänta sig. Vi har kontakt, har börjat lite fot och stanna kvar. Ligg och stanna kvar. Inkallning,avslappning är ok. Men jag skyndar långsamt för det ska vara skoj. Har oxå kommit på att pipisen är suuper när vi är ute och Smilla är lös. För hon är pipisgalen, men mindre bra i tränings sammanhang. Hon blir som sagt GALEN:-)! Så i träningsammanhang tar vi kampisen och godis.
Kommer inte ihåg om jag skrivit, men när vi spårade på kursen var hon superduktig och tog pinnarna och gav til matte och matte skickade på spåret igen. Vid uppletandet letade och letade hon och hittade sak, lämnade vattenslangen, men pipisen tog lite tid innan hon ville lämna ifrån sig:-)!! träning träning.

Nästa vecka ska vi träffa Helene med Millie nere i Malmö, Smillas första Dobbis kompis o samma ålder ska bli mysigt att gå vid havet och låta hundarna springa. Lady ska oxå med och lite fika, härligt!!

Jag har smsat en gammal träningskompis som har en Dobbis och vi ska oxå träffas snart, Gaia är en suuper hund, så det ska bli skoj!!

Lady!!!

Vi håller på att anmäler oss till Öppenklass prov och funderar på en lydnads tävling!!
Allt för i dag kanske för veckan, men uppdaterar efter helgen igen.

/BYE