7/09/2007

Trimkurs för envisa Cocker ägare..

Vi var på trimkurs i går och den har jag längtat efter hela månaden. vi var hemma hos Ladys uppfödare och den genomomfördes genom Cockerklubben.

Vi var 5 familjer med 6 hundar +Maggans 6 så hundar fanns det gott om runt benen.
Ann-Kathrin och Maggan lärde ut.

Jag och mamma delade på ett stort bord, de andra hade var sitt.


Man hade sina egna trim och klipp redskap med sig och sen började vi. Kursen gick ut på att kunna vardagstrimma sin hund, men om man ville berättade de hur man skulle göra för utställning också. Vi började med tassarna och Lady var den som alla skulle titta på när de tog en tass.

















före och efter



Sen gick vi igenom del för del. Ben, fanor svans,bak rygg mm och vi fikade i två omgångar också för det är jobbigare änn vad man tror om man vill få det snyggt. Man blir ju aldrig riktigt nöjd. Lady fick vänta längst med att bli färdig för jag höll på med trimmning av det ena örat och det tog tid med att få det bra.


Jag frågade Ann-Kathrin om hon ville ställa henne när jag var färdig och så här blev det till slut. Lady var inte riktigt medgörlig (hon var alldeles färdig), men jag hade gett mig sjutton på ett kort i rätt position. Ann-Kathrin sa att vi skulle träna på att stå rätt

Här kommer lite fina kort som vi tog på alla hundarna..

Vi har precis kommit dit..



Ann-Kathrin blir välkommnad.....
Mamma och Saga hälsar på hundarna....



Inne hos Maggan.......
Skägget ska bort...




Öronen skall bli fina.......



Tassarna ska klippas......
Molly står och ser fin ut....
Lady har fått nog..... En grupp bild på alla som deltog på denna trevliga träff....

När vi kom hem var Lady alldeles slut och låg och snarkade på sängen....