7/14/2007

Lady har blivit halt....

Vi skulle gå och köpa frallor för lite Lördags mys och Lady fick springa lite lös.
Vi brukar köpa frallor på Lördagar och Söndagar för att det ska kännas extra (helg). Ja det gick bra och hon sprang och gjorde morgon toalett, Ok!
När vi kom hem och jag skulle torka tassarna såg jag blod och tittade på tassarna. Vänster fram hade ena trampdynan skurits av en del, hon måste trampat på en glasbit.Jag tvättade tassen med Jodopax.
Det verkade inte som att hon märkte av det. Hon gick som vanligt, men sen fram i mot eftermiddagen behövde jag inte ha något koppel med mig. Hon gick linkande bakom hela tiden hundar, ankor what ever inget brydde hon sig om. Vi gick en runda i skogen bara för att underlaget skulle vara mjukare. Hon behövde ju trots allt komma ut. På väg hem började det ösregna så vi satte oss på mitt jobb under tak, för det regnade Dog´s and Cat´s som de säger i England. När vi kom hem så tvättade jag såret igen med Jodopax. På måndag blir det nog ingen jogging för Lady. Vi springer ju alla vardagar i veckan nu 7 kilometer med lös hund. Hon är jätte duktig nu kan vägen och springer före och struntar i dem vi springer förbi.

I morgon ska vi paddla över dagen i Finjasjön. vi börjar i Sjöröd och sen paddlar vi som vi vill runt i Finjasjön. Bada gör vi om det blir fint väder. Lady ska ha sin flytväst på sig.
Tummarna upp för Fiiint Väder!!!

I Torsdags fick Lady följa med till Råå för lite Cockerbad, men det kunde hon lika gärna varit utan för hon var så Matte sjuk att allt vad hon gjorde var att leta efter mig. Varenda människa som kom tittade hon på och trodde det var jag, en gång sprang hon i väg. Min Matte sjuka lilla Doggi´s.

Sen var vi och såg på Film i Fredags, då fick Lady vara själv i fem timmar, men det gick jätte bra. Mamma var och lyssnade i trappen utanför balkongen och på baksidan tre gånger och hon var tyst. Det känns skönt att det går framåt med ensamhets träningen!!!