7/11/2007

Hovdala på förmiddagen....

I dag var vi en runda på Hovdala på förmiddagen och vi märkte nog att det har regnat en del. Vi fick klampa oss igenom första delen med leriga sandaler och jag fick fullt med brännässlor på mina bara lår. Så blir det när man inte sätter på sig rätt byxor, fullt med prickar och det sved ett bra tag.
Lady och Zita sprang runt och tyckte livet var toppen, Lady tog dopp i sjön med jämna mellanrum.
Mamma, Saga och jag vi hade fullt sjå med att trampa rätt för att undvika gyttjan.

På kvällen var jag och Lady ute och sprang med Susanne och hennes tre hundar. Vi sprang 5 kilometern och alla hundarna var lösa och sprang så fint med oss. Vi trodde att halv nio var en bra tid att springa på, med alla sittandes i TV- soffan men nej vi mötte minst fem människor och två hundar. Så jag vet inte riktigt vad de förbi passerade tyckte när vi kom med två dobbisar, en Grandis och så lilla Cockern. Men, men de var jätte duktiga alla fyra.
Lady tog dig dopp under tiden och hann med att dricka på några ställen också. Signe och Lady turades om att hålla täten och Ebba såg till att alla hann med.

Vi ska ut och springa fem dagar i veckan, så småning om utökar vi till sjuan och sen kanske milen.

Det var riktigt härligt att springa, tyckte både jag och Lady!!!!!