5/01/2007

Tisdagen den 1 Maj..

I dag har Selma fått sina sporrar klippta och jag har varit på utställnings träning med Zita. Hon ska ställas ut i Hässleholm. Jag ska vara hennes handler. Hoppas allt går bra och hon får ett förstapris precis som Mamma vill ha. Vi ska träna tre gånger till innan det är dax så det kommer nog gå bra.

Lady har koppeltvång hon har blivit totalt galen och jagar allt som går att jagas. Nu är hon bara lös när vi tränar lydnad som vi har börjat göra en eller två gånger varje dag. Näst nästa Söndag är det eventuellt dax för anlagsprovet. Det ska bli mycket spännande med tanke på att hon flippade sist, så nu gäller det att få gumman att fokusera ordenligt.

Har tänkt att göra det genom att inte ha henne lös alls förutom vid träning, cyckla med henne så hon får motion ändå, träna agillity två gånger i veckan och träna lydnad minst en stund varje dag. Tränaren sa ingen spårning!!! för hon tycker det är för enkelt(ingen utmaning) och då kan man få problem med anlagstestet, men senare är det bra för då blir det nya utmaningar. De föreslog till och med att jag skulle cyckla ut på Prov dagen för att hon skulle vara helt slut. Kanske jag cycklar en halvtimme innan på morgonen istället får se något ska jag göra i varje fall.

Hej Hopp!!