5/30/2007


Selma

Jag har fått veta att allt har gått jätte bra med Selma. Hon hade trott att fåren var hundar och viljat leka med dem. Hon springer redan runt på gården lös och tycker livet är toppen, ligger vid Tv- soffan när de tittar på Tv och äter utan problem (de visste inte riktigt hur mycket hon skulle ha och gett henne mycket, men hon hade ätit upp allt.)
Deras gamla katt däremot protesterar högljutt. Husse i huset hade hållt Selma i halsbandet och låtit henne hälsa på katten och då blev katten tre gånger så stor och Selma backade. Katten vill inte gå in längre utan de får lyfta in den och upp på andra våningen där Selma inte får vara. De tror det löser sig när katten blir van vid Selma. (Jag som var orolig för att Selma skulle ha katt jakt varje dag.) Det var nog meningen att jag skulle lämna henne där för annars hade hon varit på ett omplacerings hem i Jönköping nu. Detta är ju mycket bättre, jag träffar ju Mona på jobbet någon gång ibland.

Lady

Vi har viltspårat, antagligen för sista gången nu på sommaren, tränat agility, gått på Hovdala och andra skogsrundor. Hon har haft en massa hundmöten och vi har varit på avslutning på utställningsträningen. Varit på Teba och satt i gång larmet tusen gånger på bilen när hon blev lämnad där m.m.




Vi ska träna på passivitets träning och ensamhetsträning som är nästan aldelles nytt för henne så på sätt och vis får jag en liten valp i huset några månader igen. Även hundmöten utan sträng stora syster är något nytt och i bland läbbigt, så nu blir det för Lady att växa upp.




Vi ska även börja träna inför bruks med Susane och Signe, eventuellt åka till Malmö och få lite privat träning. Tänkte jag skulle strukturera upp dagarna lite och inte glömma det här med att ha tråkigt mellan varven.
Vi ska njuta av sommaren också med massa bad och bus!!!!!!