5/24/2007

Selma ska flytta ut på landet. Hon trivs inte bland alla människor, barn, trånga lägenheten m.m. det kommer kännas jätte konstigt och jag kommer nog inte våga mig ut på långa skogsäventyr utan min lilla vaktare. Jag kommer sakna henne jätte mycket, ungarna också! Det blir bäst för henne för hon är en hund som tycker att det räcker med bara henne och ingen mer.

De som ska ha Selma bor på landet och vill ha en gårdshund för deras har precis dött. Hon kommer gå lös på gården och hålla koll på sina ägor och vem som kommer och går.

Då pratade min kompis Carina med dem och berättade om Selma. För jag har pratat om att omplacera henne länge. Det funkar inte med en social och en som inte alls är det om man ska kunna umgås med andra med hundar. Man blir så kluven då, ena stunden ut med Selma andra ut med Lady. vilken tur för annars skulle vi åka till Jönköping till ett omplaceringshem på Fredag.

Nu kan jag ju fråga henne ibland om jag vill hur det går med henne.
I dag va vi på en riktig skogs promenad och då hittar de en grävling Selma stannar och markerar den tydligt men Lady den lilla odågan tänkte springa efter ner i hålet. Som tur var kom hon i sista stund efter mitt ropande på andra tankar, tur!

Annars hade jag nog bara haft Selma kvar! Jag blev livrädd!!