5/14/2007

Lady har klarat anlagsprovet, hon fick 37 poäng!!!

I Lördags var vi på Vedema och Lady klarade anlagsprovet på
13minuter !!!!

Domaren tyckte Lady var en mycket trevlig hund!!!!


Matte glad och all nervositet borta!!!



Det bästa va att man kunde koncentrera sig på hunden, för snislat är det ju inte på provdagen!!!!


Spårningsförmåga : 1 Start och sträcka ett : Tar snabbt an spåret.

Vinkel 1 : Klarar med ringning.

2 Sträcka 2 : Klarar utan tvekan, bloduppehåll.

Vinkel 2 : Klarar utan tvekan.

3 Sträcka 3: Klarar utan tvekan.

Vinkel 3 : Klarar med ringning, mindre tappt.

4 Sträcka 4: Klarar utan tvekan.

Vinkel 4 : klarar utan tvekan.

5 Sträcka 5: klarar utan tvekan.

Spårslut : Klarar utan tvekan.

Erhållna poäng för spårförmåga Utmärkt, Arbetstempo Lämpligt 13 minuter.

Självständighet Ej behövt hjälp eller ingripanden.

Dommarens omdömme : tiken spårar entusiastiskt och målmedvetet. ringar föredömmligt i vinkel 1, Får en tappt i vinkel tre och gör ett omtag. i övrigt inga problem. Trevlig hund !!


Nu ska jag ut en gång i veckan och träna på öppenklass spår. För her we come as champinjons as soon as possible. Våra två tränare har tjatat på mig om att inte träna Lady inför anlaget för de sa att hon tyckte det var för enkelt, men nu ska vi ta an de nya utmaningarna med glädje. Jag har längtat efter att få börja träna spår även hemma. Sen blir det kurs start till hösten och då ska vi om det går som jag vill bli öppenklass prov för hela slanten.

Mitt problem är att jag har så svårt för att förlora så vi ska ut och pröva och pröva, för det blir nyttigt för så väl hund men framför allt för mig som förare. (Kan säga att jag nästan spydde i dag.) Hoppas att vi lyckas. Återgången verkar ju intressant.

I dag har vi varit och tränat agility och i morgon ska jag i väg på utställningsträning med mammas cocker. Vi var i väg i går också på utställnings träning och jag fick en hel del bra tips och råd. Jag pratade även med en tjej med Cockrar om viltspår(hon har två som har klarat de) och hon berättade att hon tränar året runt. enda skillnaden var att när det va varmt gjorde hon det på kvällen i stället. Ska jag också göra!!! på torsdag blir det Cockerträff på Järavallen som Cocker väst har som tradition en gång om året och då blir det tippsrunda korvgrillning lottdragning ringträning och allt man kan tänkas vilja göra. Sen avslutas det med ett Cocker race som Lady vann först som valp och sen året efter som vuxen, så vi ska lämna tillbaka Vandringspriset och Pärmen där vi satt in namn och ålder plus tre fina kort på lilla Snäckan.
I år ska vi bara vara åskådare och heja fram alla andra glada cockrar.
På lördag ska jag ställa mammas cocker på utställningen i Hässleholm(spännande.)
Jag jobbar dessutom fyra nätter denna veckan så det blir att ta det väldigt lungt därimellan.


Lady med sitt Vandringspris som vi lämnar tillbaka på Torsdag!!!!!