8/24/2006

Cockerspaniel eller Dobberman!!??


Sätter in en bild påTuva och Ladys syster Bea på stranden och Zita som vägrar släppa det hon har i munnen. En lite bild på Lady också.

Jaha då var Lady i farten igen vi var på den sista cockerträffen vi kan vara med på RÅÅ småbåtshamn. Vad ställer hon till med då da, jo då hon blir värsta Dobermannen och skäller ut en stackars förbigående som tydligen är livrädd för hundar.
Matte sitter och diskuterar med de andra mattarna då passar jag på och håller koll. En människa kommer lite smygande(mörkt klädd) bakifrån, jag tänkte här är det bäst att visa att gå förbi eller försvinn. Människan är livrädd och står alldeles stel och stilla, då blir jag Dobbis och ställer människan, jag bröstar upp mig ordentligt.
Då går matte fram och tar tag i mig(lägger mig till och med på rygg)men jag ger mig inte, Människan är skit förbannad för jag fick igång alla cockrar så alla står och skäller(min syster också) när matte släppt mig rusar jag genast i mot inkräkteren igen.
Matte är mig då hack i häl och ropar på mig, jag tittar på henne då berömmer hon mig och jag känner att nu räcker försvaret.
Tanten är helt upp jagad och skriker : HÅLL ERA JÄVLA HUNDAR I FRÅN MIG!!
Vilken avslutning på den annars härliga kvällen. (Kan säga att matte inte kunde annat än skratta när det var över, hon undrade om varför en totalt hundrädd person tog vägen förbi hundbadet.)


Det var sista gången för oss för nu börjar agilityn på Torsdagar för mig och på Tisdagarna är det vilt spår, Selma kom in på agilityn på Onsdagarna hon var för övrigt helt uppjagad vid inträdesprovet(tror det beror på alla hundarna 20 stk, går ju ej att hållas koll på).