8/16/2006

Agility träning


I dag skulle jag efter en dags slit med tvätt ta mig ut till agility planen för lite träning. När jag kom dit var det några där så jag tänkte vänta lite och titta på dem, då kom det bara fler och fler och det visade sig att det skulle bli tävling. Birgitta med Ebba och Lukas skulle vara med och tyckte att jag skulle ställa upp med Selma så jag gick och anmälde oss, då undrade de varför Lady inte skulle få prova. jag tog mig i kragen och anmälde Lady också så nu har bägge mina tjejer tävlat i agility. Det var kan jag säga urrrr kuuul!!! Vi skall vara med på nästa klubb tävling också bestämde vi på studs. Nu fick jag revanch i från utställningen och kom hem med två rosetter till snopna barn som bara trodde jag var och tränade. Selma blev femma och Lady trea, jippie. Selmas syster Tassa kom för övrigt trea och de har tävlat några gånger i sommar, så jag är hel nöjd med bägge kickorna. Hoppas nu vi kommer med till de kurser som vi anmält oss till. I morgon skall jag och Lady, Mamma med Zita till småbåtshamnen på cocker träff. Vi träffas varje Torsdag. Lady tivs som fisken i vattnet och busar med alla cockrar, sist var det nio cockrar där. Det är hur mysigt som helst.