10/14/2008

När Lady och jag var på cocker Helg så hade Smilla fullt sjå ändå!!

Hon var på hund dagis i Fredags, passades av Susanne som har Agnes och Signe och de hade haft skoj och träffat Terese med Tea och Smillas bror Kinge i Lördags. Sen på Söndagen så lämnade Susanne över SMilla till min bror och där blev det mys med Malin 4år och Magnus 2år. Sen ut i skogen på en lång runda med hela familjen.
Så man kunde tro att SMilla skulle vilja ha en massa tid, men hon var lika trött som Lady var när jag hämtade henne vid 18.45 i Söndags kväll.

Hela Måndagen var de ganska möra oxå och det enda vi gjorde var att gå en skogs runda och och och jo vad hände väll inte så än att jag travade rakt in med hundarna i Jaktområdet: Vi mötte fyra jägare utspridda i skogen med bössorna i högsta hugg. Jag morsade på dem och de var väll inte de gladaste över att se mig och hundarna i skogen, men jag lovade att hålla mig därifrån under resten av veckan. Men vi fick med oss lite gula kantareller hem:-)!!!

I dag har vi varit i den enda skogen som man kan gå i nu för att slippa tänka på jägarna och där mötte vi en tjej med två Rottisar, så Smilla blev glad och tjejens hanhund slickade sig runt munnen och ville lukta på SMilla , så han fick bli kopplad igen, medans tiken Selma och Smilla busade av sig rejält.

Vi gick sen in i skogen och ut på en äng där jag satt en stund och passade på att slänga ut lite saker under tiden som Voffarna grävde efter sork.

Så när de var färdiga med det blev det lite LETA av och tänk alla sex pinnar en mössa och en kampis hittade de och hundarna hade tungorna hängande utanför när det var gjort. De var så duktiga så. Vi gick hem och de var trötta och jag kunde gå till jobbet med väl rastade hundar!!

OCH INGA jÄGARE INOM synHåll!!