10/08/2008

Kunde tro man hade en hanhund...

Hon har fått en extra tillväxt, tvättsvamp eller!!!! Denna bilden tog jag när Bodil var här så hon är ännu mera Babian nu!!

I dag är nog Smilla i riktigt höglööp. Hon har blivit en Pissautomat som går några steg och sen kommer kiss???!!!?? eller, tror hon i varje fall. Tyvärr gäller detta inne oxå och hon är helt galen. Så spårning blir Inte i dag inget annat heller för den saken skull.


Det började ju med två fina Niagarafallsfläckar på Finmattan som jag satt in två dagar innan löpet satte igång,


den rök ut för tvätt, sen har det varit lugnt tills i dag.


Babian Sprejaren Smilla har kommit igång rejält. Som en hankatt som ska markera revir. Pip Lisa har hon oxå blivit, så risk finns väll för skendräktighet!!


Två gånger under dessa tjugo minutrar har hon varit i farten, grrr, jag säger till henne hon får inte hålla på, på det viset!!! Även fast hon löper, GRRR!!!


Ska se upp så hon inte får urinvägsinfektion efter löpet. Jag tycker detta är konstigt har hört om flera Dobbis tik ägare som råkat ut för detta men inga andra raser, hm undrar varför just vi(Dobbis)ägare ska drabbas, hm !! Syftar på kisspölarna inne, eller markeringarna:-)) hur man nu ser det!!!


Nästa gång ska jag ha en hane för då slipper man dessa löp. Har ju eventuellt tänkt sterilisera Smilla ändå för att slippa alla dessa problem!!????