12/17/2006

Selma och Lady Lööööper för fullt.....

Selma och Lady lööper för fullt...
Selma är snart över höglöpet och Lady är när som helst inne i det. Selma är mycket brydd över att Lady löper och vet inte riktigt hur hon skall bete sig. (Det är ju hon som bossar hemma), men kanske inte nu?!?!
Lady tycker situationen är knepig själv och kommer ibland och vill ha extra trygghet hos Matte. Selma skall ständigt lukta Lady i rumpan och Lady vill inte alltid vara med om det, sen vill Selma busa och om Lady inte vill börjar Selma skälla och vill få igång Lady ändå. Ganska roligt att titta på, just nu ligger Selma med alla påslakan och badlakan och filtar som jag lagt ut lite här och där och har i munnen(kanske hon blir skendräktig ) vem vet?
Vi var i Finja och gick i dag och där mötte vi Cross killar som tränade för fullt,en Labbe, några promenerare. Lady skulle in under ett hus vid skjutfältet och bara kolla läget, två män tittade lite men hon hittade ju inget ätbart så hon kom tillbaka lika snabbt igen. Det är något jag tänkt på vid Lady´s löp denna gång, hon har blivit totalt galen i mat. Bröd, skinka allt som kommer i hennes väg åker ner illa kvick och äts upp om man inte hänger med. Hon har fått mat på hjärnan, kanske hon tror det skall bli valpar för något är det. Men nej lilla gumman inte i år och kanske inte nästa heller men sen är det ju tänkt. Den som lever får se...
Innan Jul skall Guldklimparna tvättas, klippas klor på, göras rena i öron och tänder skall gås igenom. Skall se om jag hittar något roligt som jag kan ha som jul kort till alla vänner med data och internet.
I kväll när jag kom hem från jobbet tog vi en motions runda Tyringe runt och jag måste ju bara säga att Söndag kväll vid 21-snåret är den lugnast tidpunkte på hela veckan. Jag passade på att titta i alla fönster och i alla trädgårdar, Myyysigt överallt...
Vi tränade lite platsliggning och fritt följ i dag också så nu fick jag lite vind i seglen och funderade lite. Två saker tills de sitter, sen två nya inget jäkt utan säkerhet först. Selmis kan ju platsläggning men fritt följ kan släpas på. Lady har mer kvar har ju inte tränats lika mycket, men jag tycker de var duktiga ändå...
Nu hägrar Tv-en en stund sen kisserunda runt kvarteret och sen sängen. I morgon skall det storhandlas, hämtas glasögon och tas blodprover.....