12/27/2006

En Nyckel i Skooogen....

Vi var ute och gick en runda precis innan julfirandet skulle börja. Mitt ut i skogen gick vi och som vanligt blev det helt galet Matte tappade nycklarna någonstans inne i skogen. de andra väntade på oss så det var bara att vänta med att börja leta efter dem. Tänkte att det finns ingen annan som gör som vi går rätt ut i skogen utan stigar och något annat att rätta sig efter.

Julafton gick och Matte bestämde att nu skulle vi Sökhundar få hjälpa till på våran en och enhalvtimmes runda och leta upp de Sablans Nycklarna annars var det bara att byta lås och få nya nycklar till källare, tvättstuga och ytterdörr. Vi letade och letade men Icke sa Nicke nycklarna var borta.

Jag och Matte skulle hem till en kompis till mig Steffi och My, vi var där och fikade lite och det var riktigt roligt att träffa Steffi igen. My fick ha koppel på för att hon är så rädd och visar det genom att bli arg, men jag sniffa lite på henne och det gick riktigt bra.

Ut i skogen på eftermiddagen igen, för på kvällen skulle Jag få följa med på middag hos mattes Mamma och träffa bästisen Zita och Nimbus en gammal blandis jycke som blev helt till sig och luktade mig i rumpan hela tiden. Jag satte mig ner och berättade för honom att min rumpa den är min och inte allas egendom. När vi åt fick han sitta i köket så att alla kunde äta i lugn och ro. Mattes Bror var där och hade sin nya bäbis med sig och den var underbart söt. Jag var bara tvungen att pussa lite på honom och sen låg jag mest och sov under mat bordet.

På morgonen där efter bestämdes att Matte och Carina skulle ut i skogen en sista gång(Carina hade med sig julklappar till oss som vi med största nöje öppnade) och vi skulle på nytt ut och vara sökhundar. Det där ut trycket en nål i en höstack stämmer inte alltid för tänk! vi hittade nycklarna precis när vi nästan gett upp. Så skam den som ger sig. Matte blev överlycklig och tänkte att något bra måste man ju gjort för att ha sådan tur. Sen gick vi hem till Carina och Matte fikade lite innan det var dax att ta oss hemmåt för matte skulle till jobbet.