12/02/2006

I veckan som gick.......


dddddddd nnnnnnnnnnnnnnnnnnn dddddddd
Denna veckan har varit ganska rolig.
I Måndags var vi på skogs promenad Zita, Tindra och jag. Zita tyckte det var jätte roligt att springa omkring som en blådåre i skogen hon var igång och ville busa hela tiden. Tindra fastnade i taggtråd och vi fick hjälpa henne loss. Hon satt fast både i tassen och i svansen, men det gick bra och sen var det latjo lajbans igen.

I Tisdags skulle jag, Zita och Tindra träffa tre nya cocker kompisar som till hörde en kennel i Hässleholm. Hon skulle berätta lite om viltspårning.
Det var hur kul som helst tyckte alla hundarna men efter ett tag tyckte jag det var roligare med mitt kaninhål som jag håller på att gräva i varje gång vi är här.

Onsdags: tog Matte Selma och mig på våran speciella skogs promenad. Matte skulle passa på och se om det fanns några trattisar också. Det var jätte dimmigt så vi höll oss faktiskt riktigt nära Matte hela tiden.

Torsdags: Vi åkte ut till Finja övningsområde och Vi skulle få spåra(i blåsten) på fälten. En härlig promenad blev det också med lite uppletande och lydnads träning + Mattes eviga sökande efter trattkantareller vilket hon hittade.

Fredag: Veckans höjdpunkt vi skulle få gå på Hundcafé med Bosse! Vilken härlig upplevelse. Vi kom in och blev välkommnade av två Labbar och en kinesisk naken hund och Grand Danua valp som Bosse blev väldigt förtjust i. Selma får jag ju säga var måttligt road utav att inte få bli lämnad i fred och fick efter en stunds trixande bli lämnad utanför där hon genast lade sig till ro. Hon fick sin kalkon muffins där ute. Bosses klor skulle de prova klippa men han ville inte alls vara med om en sådan tråkig sak på ett annars så roligt ställe. Det bestämdes att hit skulle vi gå fler gånger för att kanske lämnas en timme då Mattarna skulle köpa kläder någon gång i vår.

I dag Lördag så slappar vi Hela dagen lång för att i morgon få upp alla ljustakar och stjärnor och annat i fönster rutorna. Mattar tycker ju det är så ur mysigt med all belysning nu inför julen, det lyser upp en annars så mörk årstid.