6/01/2006

Klicker träning är skoj


Tänk att efter ett besök nere på Teba blev Matte intresserad av klicker träning. Vi har klickats in precis i dag och köttbullarna var goda må ni tro. Så fort vi ser klickern blir vi helt galna och vet inte vad vi skall göra för att få en. Jag har varit på kurs i går i jakt lydnad. Mycket spännande och jobbigt man har ju inte precis haft träning på schemat på ett tag, nu skall vi hålla på ända fram till september, hoppas det ger utdelning. Matte vill framförallt att jag skall låta bli att förfölja allt levande i skogen. Får se om det målet går att uppnå...
Selma är i slutet av sitt löp och är inte riktigt sig själv.
I dag har Matte lill Husse och Selma och jag gått till Finjasjön och badat sköönt, jag höll på att följa med strömmen ända ner till sjön, men lyckades kravla mig upp. Selma hon badade jätte mycket nere vid sjön. Matte och lill husse fikade lite, sen gick vi till Finja , på stigen dit så hittade vi ett ruckel som vi undersökte grundligt men matte blev som galen för hon tyckte inte vi behövde lukta något närmare på den döda räven som låg inne i.