7/13/2009

Torpet i Norrköping min Oas en en hel vecka.....

I Pixboxen finns alla bilderna: http://www.pixbox.se/alb_show_id1095162_page0.html ska fortsätta i morgon något hände , så alla bilderna kom inte in!!!!

Högst upp till vänster Agnes, Penny (röda),Gizmo(sobel),Fanny(röd)Wilma(sobel)
Längst ner till vänster Obama(svart), Lady(orrangeroan), Fridolf(liver roan tan), Sophia (klartecknad sobel)

Jag och hundarna har haft det så skönt på Torpet i Norrköping en hel vecka.

Vi har plockat kantareller, blåbär,smultron,hallon och körsbär.

Vi har sett älgar, rådjur, räven ,en uggla och harar.

Så härligt har det varit inga koppel eller halsband på hundarna de har kunnat springa fritt. Och det har de, de har själva plockat och ätit på bären och luktat och lekt, badat och njutit de med.

Ingen ström eller vatten och utedass, tänk att något så primitivt kan kännas skönt!!! vatten i dunk och maten i jordkällaren.

Vi åkte Måndag eftermiddag med X2000 upp jag och hundarna, hm det kostade juniorbiljett för hund nummer tre???vilket jag inte visste. Men det gick bra ändå, han(konduktören) kelade valparna så fort han gick förbi, han blev så förtjust i dem så han kunde inte låta bli, plus alla andra som tyckte de var så gulliga där de låg och sov tillsammans.Det var många hundar i hundvagnen på tåget plus en katt och två marsvin.

När vi kom upp till Norrköping station stog Bodil och Sandra där för att hämta oss och Lady blev överlycklig, hon känner igen sig på stationen nu och drar mot parkeringsplatsen där de stog.

Bodil passar ju Benjamin från Pennys första kull eftersom Matte och husse är på semester och han och Sophia har busat hela veckan lång. Vi fick till och med ta med oss lakritstrollet, som jag kallar honom till landet.

Agnes fick en present på sin ett årsdag från oss, ett grisöra som bara hon fick gnaga på, vilket de andra tittade stort på, alla 8 hundar.

Vi badade och Sophia tog sig två frivilliga simturer ut till mig som var i vattnet. Fridolf älskar att bada så han badade tills han höll på att drunkna, hahahaha han orkade inte simma till slut. Han slutade liksom aldrig. Lady simmar, mest fram och tillbaka efter mig, sin älskade Matte!!

Lakritstrollet fick jag oxå rädda för han simmade som Fridolf, hela tiden.

Lady älskade att vara ute och fick inte nog på hela veckan, spelar ingen roll för henne om det regnar eller är sol, Ute är bäst!!

Bodil och Sandra sov ute i torpet med mig några nätter och då hade vi det jätte mysigt med kortspel, grillat och snackat långt in på små timmarna!!

Mamma Lady Orrange roan. Sophia Klartecknad Sobel, och Pappa Gizmo Sobel

Jag åkte hem i går(Söndag) kl 19.30 var vi i Tyringe och då gick vi hem och jag duschade, åt lite mat och stack för att jobba
Tack för en underbar vecka!!!

Kramar från oss alla!!!


Mamma Lady(Orrangeroan) och Sophia(klar tecknad sobel)