6/18/2009

Besök hos Zvenskens kennel....

Vi, jag Lady och Chanel var i går på besök hos kennel Zvenskens.

Vi tog tåget till Klippan och sen bussen till en hållplats, som jag trodde var rätt, men icke! Som vanligt hade jag tittat fel och vi hamnade i fel del av Kvidinge!!

Ja, vad gjorde jag då jo, en parkarbetarbil skulle köra förbi och den hade rutan nerrullad, ja då ropade jag till killen i bilen om han ville visa åt vilket håll jag skulle gå. Den snälle killen sa att han kunde skjutsa mig och mina två hundar dit. Tack, tack, tack säger jag för annars hade vi fått gå jätte långt innan vi väl hade kommit fram. Det finns vardags Änglar lite här och där och i går hade jag turen att träffa på en sådan Ängel. Så vi kom dit ovanligt snabbt istället!!:-)

Det var så trevligt så, vi fikade och pratade en massa Cocker såklart och Chanel fick träffa sin blivande "Man ". Nisse, en fin gammal hane, som hoppade upp och ville bli lite klappad när jag satt och fikade. Alla hundarna är så trevliga och öppna, släpper in vilken hund som helst! Och Lady fick träffa sin syster yster Bea (blr)!! Hon är som Lady var innan hon fick valpar, Lady har ju blivit Dam, tycker hon nu när hon haft valpar:-)!!

Tack för en jätte trevlig dag Ann-Kathrin och Trevlig Midsommar!