12/16/2007

Lady har haft Zita på besök under natten och fått en ny promenad kompis....

I natt har vi haft Zita på besök och hon aktade sig noga för att gå in til valparna och bli överfallen av vassa valptänder.

Zita hon sov hos mig och Lady i sängen.


På förmiddagen sen gick vi en runda i skogen precis som i går med Ladys nya promenad kompis. Ronja Labbe blandningen. En lite lätt överviktig hund som min svägerska passar när Matte och Husse gottar sig på grand Canaria.

Vi har bestämt att vi ska gå en till två rundor per dag, så att Ronja är en mycket lättare och piggare ronja när de kommer hem från semestern.

Maten har oxå ändrats för hon fick två gånger för mycket mot vad hon bör ha.

Lady tycker jätte mycket om henne och Ronja följer efter lady. Ronja är en riktig pinn hund vilket jag fick känna på när jag skulle ta pinnen ifrån henne. Hon ville kampa tills hon nästan kampa med min hand, men hon släppte genast när hon kom på misstaget, Duktig hund!!


Nimbus får följa med i bland för han orkar inte så mycket den 13 åriga gamla jycken.