4/15/2007

Utbrytar Tjejen....

I dag var Lady på spårkurs och det gick bra. Jag var lite orolig över slutet eftersom hon svischade förbi det på träningen, men hon stannade vid klöven denna gång.

Genom att ha 2stk bloduppehåll vid nästa träning så trodde tränaren att Lady skulle sänka farten, för just nu är den för hög. Vi skulle inte träna någon gång nu i veckan (hoppas jag kan hålla det). Känner för att pröva på Onsdag. Skall nog lägga till Tindra då också.



När Lady gjort sitt spår gick jag igenom med Eva hur det hade gått, sen gick jag och lämnade henne i buren och skulle följa med och titta på Focus spår. Han har redan klarat anlagstestet och skulle få ett spår med enbart nedblodad klöv. Jag lämnar som sagt Lady i buren stänger den och går i väg. Efter några minuter kommer en glatt springane Lady upp för backen och tycker att visst ska väll jag också med och titta på. Hon har altså blivit en utbrytar Drottning, fråga mig inte hur det gick till för öppningen var vid dörren så hon måtte ålat sig ut på något vis. Sen är det ju bra att hon är en sådan Matte hund så hon inte fick för sig att ta någon annans spår på vägen till mig. Jag lyfte upp henne, släppte ner henne efter en stund och tvingade henne att gå vid mig vilket hon gärna gjorde för bara jag får vara med dig struntar jag i allt tycktes hon tänka.



Nästa gång ska jag ta med mig en vattenspruta och spruta på henne så fort hon ger något ljud ifrån sig när hon sitter i bilen, för det skällandet är jobbigt.



När vi kom hem gick vi ut i skogen en bra runda med Carina som sällskap. Vi hittade en bra ny runda att gå.



Nu ska här lagas mat och tas det lungt för jag ska jobba i natt.



Hej!