4/14/2007

Lördag kväll

I morgon ska vi på viltspårskursen för andra gången, spännande.

Vi var och spårade häromdagen och allt gick bra förutom slutet som hon susade förbi och fortsatte spåra männsko spår. Jag tror inte jag skall lägga några spår som jag själv gått ut. Hon är väldigt Matte trogen. Jag gick lite smått åt spåret igen och såg henne slicka på en blod droppe sen tog hon det och började gnaga på klöven. Jag lät henne bära klöven hela vägen till bilen bara för att hon skulle förstå verkligen att det var den hon skulle hitta. Annars var hon jätte duktig vi hade som vanligt virrat till det så jag fick lägga över en grusväg, det tog hon som ingenting.

Vi kanske snart blir med en liten brunfärgad dobbis tik, Ska upp till Stockholm i slutet av April och titta på en på foder i sånna fall.
Eventuellt blir det till September.(spännande).