5/02/2006

Full rulle köttbulle...

Vi började i morse med en arla morgon promenad, uppskattat efter som vi sedan är hemma hela förmiddagen när matte jobbar. Matte kom hem och kissade bägge, sen lämnade hon storan hemma och jag fick komma iväg på lite cocker bus. Vi var tre stycken cockertikar som tycker livet e kul,(Bishcon havanaise)Killen Teddy fick vara med lite grann, men hans kemiska kastrering gick inte att lita på så Tindras matte tog in honnom igen, tyckte min matte var bra(inte jag)för hon tycker jag skall vänta med valpandet till jag är tre.
Sen var det min(Selma) tur att k0mma ut och ha Matte alldeles för mig själv, vi gick till skogen som ligger där vi bodde innan. Solen sken och vi njöt både jag och matte, stannade lite vid Näckrosdammen och lapade sol också, sen hem för jag och matte skall in till brukshundsklubben och träna i kväll tillsamans med"Golden"Lukas. Det blir som förr i tiden Lukas och jag på träning. Vi bestämde i bilen att det var korta roliga pass som gällde för att det skulle vara skoj och det lyckades jätte bra. Lilla Selma som tröttnar snabbt behöll glöden och vi slutade i tid.
Vi slutar alltid med budföring vilket bägge hundarna älskar.
Lilla gumman där hemma hade suttit vid dörren och väntat hela tiden hon överföll oss när vi kom hem, en liten kissrunda och mat sen var hundarna slut var och en på sitt vis.