4/24/2006

Röda månaden för andra gången


JAHA imorse upptäckte matte att mitt löp hade satt igång för andra gången i mitt liv. Genast blev det "blöja" för mig för matte har investerat i ny matta och soffa som hon sa. Lydig som jag är lät jag henne få som hon ville och stora syrran inspekterade mig och sa det var OK. Mitt liv som utställningshund har varit stiltje ett tag för matte har fått bannor av både veterinären och uppfödaren för att jag har varit alldeles för smal, men nu verkar det som att det håller på att vända efter dubbel portion mat. Va` och vägde mig tillsammans med min cockerkompis Zita och min vikt är nu 11,3kg(har alltså gått upp ett halvt kilo senaste månaden). Nu skall det därför minskas lite så jag inte rullar fram till slut. En stund på agillity planen tog vi sedan, eftersom vi var i närheten och Zita behöver motioneras desto mer. Storasyrran låg hemma och höll ordning på två sjuklingar. AAA när Lady kom hem var det min tur att ha matte tid. Vi gick ut en härlig skogsrunda och jag njöt i vår värmen, men lite saknade jag lillasyrran. Förresten igår kväll fick vi spåra båda två och jag är bäst, jag tog både mitt och Lady´s spår perfekt kan man kanske inte tro om en Lufs som mig ,men jag tycker om att spåra. Nu är det dags för kojen för matte har sagt att vi skall upp tidigt i morgon och köpa frallor till hela gänget. Natti