4/25/2006

Balkonglivet är något nytt för oss...


Frallorna föresten fick vi bara titta på inte smaka på alls, de andra tyckte vi skulle ta turen förbi bageriet varje morgon. Vi träffade Nimbus på rundan och han blev helt till sig i trasorna lillan luktar ju såååå gott.
Sen blev det balkongliv Matte har noja på att få ut så många blommor som möjligt på balkongen, Vi undrade tillslut vart vi skulle ligga. Jag lade mig under bordet och Lady hoppade upp i en stol. Där låg vi sedan och låg och låg ett avbrott blev det när matte åkte och köpte ännu fler blommor sedan åter balkongen när hon fortsatte plantera. Till slut blev hon nöjd och vi fick gå ut på en mycket efterlängtad skogspromenad och nu menar jag skogen för lillsyrran löper och skall hon kunna springa fritt är det in i djupet med oss så inga oönskade små knoddar blir gjorda.
Jag är alltid jätte duktig och håller ordning på alla men det kan man då inte säga om den lilla hon nosar här och nosar där ibland glömmer hon att hon inte är ute själv utan vi är tre på promenad, då hjälper jag villigt matte att berätta det för syrran.
Tycker nog jag är duktig jag med, badar i gyttja för att bli riktigt snygg nu när min utställnings säsong skall börja, efter lerbadet lagom till skogen började ta slut var lermasken klar och jag sprang av mig leran i en annan mossig göl,pöööl.
Sen hem till balkongen igen och matte tog upp parasollen och fyllde på nytt friskt vatten till oss att dricka,härligt( det va 22 grader varmt i solen).
Jobbet kallade på Matte och vi var hemma hos lill mattarna och hussen.