2/01/2008

I dag har vi gått en runda på förmiddagen. Vi gick och hälsade på Veronika med Grim och Novak. På vägen dit gick vi förbi jobbet, så jag ringde till Carina spm kom ut och pratade en liten stund och tittade lite på valparna. Det är så bra på Gräsmattorna utanför vårat jobb. Där kan de springa och busa rejält. Sen när vi kom hem till Veronika så började det tyvärr snö, Hagla lite grann så vi stannade inte jätte länge. Men valparna var behagligt trötta när vi kom hem.

Novak han vaktar ju sitt hem så han hade mycket att hålla kolla på när vi kom 4 hundar som bara springer omkring. Benen tyckte han i början att de inte skulle gnaga på, men han släppte det ganska snart. Han ställde sig och lutade över den som gnagade och då fattade de vinken. Efter ett tag så struntade han i det. Han ville bara berätta att här är det jag som Bossar och det var ingen som ifråga satte det.

Lady gnagade på ett ben och då kom Grim, men han har ju inte samma pondus utan där är det tvärtom, Lady som gnagar på. Det är så skoj att se hundar när de ´prata´r med varandra.

Nästa gång hoppas jag på att det är fint väder så att vi kan sitta ute en stund och fika. I dag var det för kallt.

Jag ska klippa klor i dag, sen blir det Tacos eller Kebab, vi får se. I dag blir det ingen utställnings träning. Jag går och funderar på valpkurs, om vi ska gå på det och om jag i sånna fall tar ena veckan Kenzo andra veckan Hugo, vi får se. Lady ska ju viltspåra, vi ska lägga ett spår på Söndag om det inte blåser för mycket. Ett enklare med två vinklar, varav en idiotvinkel, så att det inte blir för mycket nu i början.

Regnet porlar ner, så det är skönt att vi var ute en stund i förmiddags, så kortisar räcker för resten av dagen.

TREVLIG HELG!!! Petra