8/18/2009

Västervik, Norrköping och tre utställningar...

Ett Vackert bad ställe i Västervik som Fabian, jag och hundarna gick till en kväll!!!!!!
Jag saknar vattnets närhet ibland så att det gör ont i en, vilka bilder man blir helt svag...

Sophia, Dizel och Mamma Lady Vi började med att ta tåget till Norrköping och där på Stationen mötte Bodil och Sandra oss. Vi skulle på utställning redan dagen efter med hennes Agnes och min Sophia. så det tvättades och trimmades en del på tjejerna.

Utställningen var i Söderköping där cockerklubben anordnade den. En mycket trevlig utställning var det med massa bus av valpar från Bodils två sista valpkullar. Det var så skoj för mig att få se dessa valpar på utställningen. Tre av Pennys, Sally, Aldo och Bianca och en från Fannys kull Cesar.

Cesars lill Husse och Cesar(sobel), jag med mina två hundar gick en liten runda runt hela anläggningen så att hundarna fick lära känna varandra.
Alla fem valpar med Sophia busade efter utställningens slut i gräset bakom själva utställningsdelen. Lady,Penny och Agnes var oxå med.
En gruppbild såklart.. Agnes blev 3:a och Sophia blev 2: med HP!!
Vi hade det jätte trevligt och solen var framme hela dagen, Maria med Eros, Rio, Vilja och familj var där. Fast Vilja fick ju inte vara inne utan på parkeringen med Håkan och Hampus och Wiggo.
Detta var en trevlig start på semestern.
Sen åkte vi hem till Bodil och sov över där för att på Söndagen åka vidare till Marie som har Hugo och Aina från Ladys första kull(kennel Big Gren Walley). Vi umgicks hela dagen med alla våra hundar. Marie bjöd på mat och vi hade det skönt i solen. Bodil och Sandra åkte hem och jag och min son Fabian stannade och blev inackorderade i en egen liten mysig stuga!!

Tilda med sina valpar, Dellany och Dolores..
Tilda och Sophia som badar..Under denna vecka hann vi med att para hundar, Vara på veterinärsbesiktning, åka och hälsa på 3fina Hugo valpar från hans första kull.


Fem olika färg kombinationer av cockern....


Till vänster högst upp

Faster Sophia, klartecknad sobel, Signe, Vit svart och tan, Sindy, Sobel

nederst till vänster Dellany, Blue roan och Dolores, Blue roan och tan


Jag fick veta att ytterligare en av Hugos första valpar(svart) bor i Hässleholm, så vi ska träffas så snart jag blivit helt frisk... den ska var snyggast av dem alla!!!ska bli spännande att träffa...


Sophia är faster till dem alla eftersom Hugo är pappa till dem.....

Hugo är ju Sophias helbror från Ladys första kull och han är Sobelroan..

Doris är Blue roan och tanTräffa Inger på Love Cox´s och Madde som har 4 hanhundar Dizel, Joker, Alfons och Texas. Vi träffade Maries barn i Linköping, Fabbe och jag badade och gick på stan i Västervik.

Sen var jag hemma hos familjen Åkerman som är ägare till Näckrosdammens Clark Gable(DIZEL).
Det märktes att han kände igen Sophia i varje fall och han bara kom rusande fram för att hälsa. Vilken härlig kille han är!! Framåt öppen och helt underbar. Ni gör ett jätte bra jobb med honom. De lekte i stort sett hela tiden. Vi var på baksidan av huset och både jag och hundarna åt röda vinbär från buskarna, gott!!
Sen berättade de om roliga saker de varit med om med Dizel samtidigt som de bjöd på gott fika. Och de ville ha honom lite trimmad. Han är så fin så det är inte riktigt klokt!!

Tänk vad härligt att få möjligheten att kunna följa upp sina valpullar så att man ser hur de utvecklas och blir. Inte alla förunnat, jag är mycket tacksam för att jag har möjlighet till detta i min småskaliga kennel verksamhet!!!

Tiden gick och efter 5 timmar skjutsade de hem mig till Marie och passade på att se på hennes helt ljuvliga valpar.

Tiden går fort när man har roligt och på Söndag eftermiddag fick vi helt plötsligt bråttom mitt i mitt fotograferande av Ebbas valpars 4 veckors kort och fick slänga in sakerna i bilen för att inte missa tåget till Norrköping. Det var ett gulligt litet tåg och ett byte i Linköping för oss ca. 2 timmar senare var vi tillbaka i Norrköping igen.

Med Bodil som väntade på oss vid stationen för vi skulle direkt till affären för att handla mat och sen vidare ut till deras sommarstuga. Där stannade vi till på Fredagen. Jag plockade bär, en massa kantareller och hundarna hade den härliga trädgården och åkrarna och skogen alldeles brevid. Vi umgicks grillade och åt gott. Jag passade Bodils hundar när hon firade Jubileum. Toppen !!! Vi såg på bio två dagar och sen på Fredagen var det dax att trimma Agnes igen för hon skulle på hundutställning. Jag trimmade till Lady så hon blev så fin på huvudet att jag inte riktigt kan komma håg hur länge sen hon var så röd och fin i det röda på huvudet!! De fick sig bad igen och Utsällningar med en massa trevliga människor att prata med Cissi och Ubbe, Yvonne, Marie mm.


Vi träffade även en av Fannys sista valpar Cindypå utställningen, toppen bus tyckte Sophia, hon var jätte söt!! Agnes fick ett 1:a Ck första dagen och en 1:a med hp andra dagen Stoooort GRATTIS Till det!!!
Måste bara skriva in att Fridolfs syster Mimmi fick ett Ck på disin första utställning i juniorklass. Grattis!!

På Söndag kväll vid halvåtta åkte påbörjade vi vår resa hemåt och trött med feber och ont i halsen tog jag mig hem och hoppade i säng på en gång.

Nu sitter jag på jobbet för en extra natt, men sen väntar vi med spänning på lilla Olivias ankomst som vi sett fram i mot detta. Eva-Lotta säger att hon är busfröet numero one i kullen, så det passar oss perfekt. En lekkamrat till Sophia!!
Jojomensan, här busas dagarna i ändå, mellan sovstunderna som är många och långa!!
Sophia är nämligen ett busfrö utan dess like:-)!!!

TACKFÖR ER GÄSTFRIHET, MARIE OCH BODIL MED FAMILJER, HAR VARIT HÄRLIGT!!!
Bilder kommer i morgon när jag kommit hem och har tillgång till alla bilder som blev tagna/God Natt