6/26/2007

Jag och Lady var i skogen häromdagen och hittade våran förasta skörd utav kantareller. Vi gjorde kantarellmackor på kvällen och de smakade mums, mums.

Har varit och viltspårat med nattgammalt spår och det var en del klurigheter. Ett tag undrade jag om Lady spelade flipper eller om hon spårade. Har nu bestämt att jag ska gå jätte långsamt i början så hon tvingas ta det lugnt och vara bestämd och när hon ´flippar lite väl mycket, men sen får ju glädjen som hon har inte försvinna. Hon är ju en Cocker det får man inte glömma. Jag tror det är mer jag än hon som måste lära sig hur man ska göra. (Carina hade köpt en jätte bra bok om öppenklass spår så vi följer de banor som det finns bild på där.)

MEN JAG TYCKER DET ÄR JÄTTE SKOJ ATT LÄGGA OCH GÅ SPÅREN SÅ VI FORTSÄTTER.

det kommer att gå bra i slutändan är jag säker på!

All for now, jobb i kväll igen/Petra